İzleyiciler

Kızımın Doğum Hikayesi - Büyük Kavuşma


Merhabalar,

Büyük bekleyiş sona erdi. Güzel meleğimle kavuştuk. Nerden başlasam dedim ve en başa sarıyorum.Her detayı çok şey anlatıyor, uzun bir yazı olacak şimdiden uyarıyorum.Okuyan herkese teşekkürler.

Hamileliğimin son haftasında yaşanmaması gereken bir olay yaşadım.Her merakla beklenen sona yaklaşılan ,  kontrol günü gibi o gece de kızımı görme heyecanıyla uyumadım.Hamileliğimin 39.haftası boyunca gitmiş olduğum hastaneye meğer son gidişimmiş.   Medical Park Göztepe – Opr.Dr.Gökmen İyigün doktorumdu. Kendisi çok talep gören ve işinde gerçekten iyi bir doktor.Yaklaşık son 3 aydır yaşadığımız bekleme sıkıntıları son raddeye gelmişti.28 ocak 10.40 da(38+5) olan randevumuza saatler 11.10u göstermesine rağmen girememiştik ve asistandan da biz sormadığımız sürece yanıt alamıyorduk. Ne zaman alınacağımızı sordum ve içerideki hastadan sonra olduğunu öğrendim.Halkla ilşkiler bölümüne gidip durumu ve rahatsızlığımı aktardım. 11.20 itibari ile nihayet odaya girebilmiştik.Yalnız ortada büyük bir sıkıntı vardı  , Gökmen Bey emre ile ikimiz koltuğa oturur oturmaz,  derdimizin ne olduğunu sordu afallayıp kaldık.Durumu anlatmak istesekte muayene boyunca bu konu sonlanmadı, gene de buna rağmen özür dileyerek çıktık.Kendisiyle bir derdimiz olmadığını işleyişten kaynaklanan bir şey ise müdahale edilebilmesi için şikayetimizi bildirdiğimizi anlatmak istesekte anlamadı. Beklenen gün çöpe gitmişti.Yaptığı hiçbir ölçüm yeterli gelmedi.Çünkü 10 gün öncesine göre kızım kilo almamış görünüyordu, bu da sorun var demekti.Hele 39.haftasında olan ve bebeğine kavuşmayı bekleyen , ondan iyi bir haber almak isteyen bir anne adayı için bu görüşme bir faciaydı.Tüm gün işyerinde ağlamamak için sıktım kendimi ama evdeydim artık 
Ertesi gün doktor konusunda ne yapacağımı bilmesem de en azından muayene olmak maksadıyla renkli ultrasonu bulunan bir hastane arayışına girdim. Eve yakın olması açısından Ataşehir Memorial ve Ataşehir Şifa seçeneklerim arasındaydı. Memorial da yer bulamadım , Şifa uygundu hemen gidebileceğim doktorları sordum.Erkek doktor tercihimdi.Doğuma daha elverişli ve duygularına bağlı davranmadıklarını biliyordum ve seçtim doktorumu Opr.Dr.Emrah Kol.

 Emre duygularımı anlıyordu ama gene de doktor değişikliğini istemiyordu.Bende bundan emin değildim.(38+6)Tek derdim kızımın gelişimi hakkında doğru bilgi almaktı.Hastaneye gittiğimizde asistanlar direk hastası olduğunu ve birazdan çıkacağını söylediler.Ve doktorumu gördüm , adam bizi ilk kez görmesine rağmen koridordan karşıladı, elimizi sıktı ve öptü bizi.İkimizde de bir şaşkınlık oluştu.Neden buradasınız hayırdır, sona gelmişsiniz, ne oldu dedi.Durumu anlattım ve tam ilgiye ihtiyacın olduğu dönemde bu iyi olmamış dedi.Gözlerimdeki endişeyi gördüğü için hemen ultrasona alındık ve detaylıca tek tek her şeyi ölçüp bilgi verdi.Nihayet rahatlamıştım.Bebeğin kilosu yaklaşık 3600+-200 durumundaydı ve kafası mesanenin üstünde çatıya yerleşmişti.Normal doğum için çok elverişli olduğumu ve çok rahat başaracağımı söyledi.Herhangi bir hastalığım olup olmadığını sordu.Migren ve mide rahatsızlıklarımı söylediğim de ikinci bir şok yaşadım.Migren sebebiyle Epidural almamın mümkün olmadığı , almam durumunda 3 hafta başımı kaldıramayacağımı söyledi.Bu da bize herşey de bir hayır olduğunu gösteriyordu.Muayene sonunda eğer kendisinde karar kılarsak 3 gün sonra görüşmek istediğini iletti ve odasından birlikte çıktık , bizi uğurladı. Ve ben kararımı vermiştim 

Sonraki görüşmeler 39+2 / 39+5 ve 40. Hafta olarak devam etti.Hala kızımın gelesi yoktu 38+6 daki durumu koruyordu, suyu iyiydi.40.Hafta dolması sebebiyle artık kontroller günlüğe düşmüştü.Her görüşmemizde bu gece senden telefon bekliyorum , ne olursa olsun aramam gerekmez deme , bırak ben önemli olup olmadığını düşüneyim dedi.Araba felan olmazsa ara evden bile alırım dedi.
Artık bekleyişten inanılmaz sıkılmıştım.Afra ‘ya küsmüştüm bile.Sancılar en fazla 4 kere oluyordu ve devamı gelmiyordu.40+3 c.tesi 6 şubat kontrolüne tek başıma gittim.Çünkü ellerimin boş , nst’nin sancısız çıkacağını biliyordum. Nst’ye bağlandım ve bekleyiş başladı , gene 2-3 kasılma dışında hiçbirşey yoktu. Emrah Bey gelip nstyi kendi söktü ve beni kaldırdı.Tek mi geldin , ben şimdi onları korkutayım da görsünler dedi. Ultrasona bağlandım , biraz bekleyiş uzun sürdü.Tam o sırada emre sürpriz yapıp geldi, Emrah Bey alıyoruz hemen , suyu sıkıntılı kakasını yapmış olabilir dedi.Emre’ye sakin olması gerektiğini o gelmeden bir şey yapmayacağını ama 1 saatten fazla vakit olmadığını söyledi.

Yatışım yapıldı ve bekleme başladı. Bu sırada Doğum Koçum –Doula Esra’yı aradım. Esra gebeliğim boyunca her canım sıkıldığında , her tükendiğim noktada yanımdaydı.Bana inanılmaz desteği olmuştu.Haftasonları buluşup nefes egzersizleri , rahatlama masajları yapıyorduk.Emre de bazı bazı bize eşlik ediyordu.Çünkü hedeflenen normal doğumdu.Neyse konuya dönersek Emreden önce yanımdaydı.Doğum fotoğrafçısı ayarlamıştım fakat ulaşamadım.Bu noktada gene Esra’nın sayesinde en hızlısından bir fotoğrafçı bulunmuştu.

Artık her şey tamamdı, çok az kalmıştı kızımı görmeye.Emrah Bey geldi , başka yolumuz yok inan dedi.Zaten ona sonsuz güveniyordum. Migren sebebiyle genel anestezi ile sezeryan olacaktım, tek derdim kızımı  hemen göremeyecek olmamdı. Gene de güçlü ve iyiydim. Sadece hazırlıksız yakalanmıştım o kadar.
Bilmiyorum ne kadar sürdü.Emre’nin dediğine göre 5 dakika sonra Afra gelmiş , 10-15 dakika sonra da ben.İlk soru klasik kızım nasıl 

Odaya çıktığımda 2.bir şok , meğer Afra’nın kordonu kısaymış.Eğer normal denenseydi durumun iyi sonuçlanmayacağı ortaya çıkmıştı.Bunu düşünmek bile yeterince acı verici.
Odaya gittiğimde kızım henüz yoktu.Ama sesi ortalığı yıkıyordu.


Nihayet minik kelebeğim gelmişti. Çok güzeldi , her anne gibi benim için her şeyden güzeldi.Emre ile yaptığımız en büyük ,en güzel, en anlamlı şeydi bu.Şimdi daha da büyüdük işte.
2 gün hastane de kaldık.Bu sırada en canımı sıkanlar uzun ziyaretlerdi.Çünkü dinlenmeye ve birbirimize ihtiyacımız vardı.

Emzirme ile ilgili bir sıkıntımız vardı.Sadece sol göğüsten süt geliyordu. Bu konuyu çok kafaya takmadım çünkü Esra ile bunu çözeceğimizi biliyordum.Eve geçtiğimiz günün ertesi günü güzel kızı Derin ile geldi . Bir hamilenin , bir gebenin başına gelen en iyi şeylerden , en bulunmaz varlıklardan biri Esra.Saatlerce göğsüme masaj yaptı , eliyle sağdı, kendi göğüs ucu pompasını getirdi ve sıcak havlu ile bu işi başardı.Artık ne desem , nasıl teşekkür etsem yetmezdi.Tek bu konu da değil , her gelişim safhasında , her an yanı başımdaydı.

Bu Hikaye de 3 Kahraman Var.

Biri Kocam ; Hayatım ve Nefesim Emre.Zaten sığmıyorduk, taşdık  Hamileliğim boyunca ve bu dönemimde full desteği ile biran olsun yanımdan ayrılmadı. Ne kadar anlatmaya çalışsam da açılımı yok bu duygunun. Hayatımdaki en büyük şansımsın Seni çok seviyorum kocam. Bana verdiğin bu kocaman hediye ömürlük oldu.

İkincisi Esra ; Hikayenin gizli kahramanı.Hamileliğimin 30lu haftalarında tanıdım onu.Her daim çok sıcak ve sonsuz yardım ile doluydu. Bana verdiği bu desteğin hiçbir karşılığı yok, ödeme şekli yok. Sadece defalarca şunu diyebilirim ; Her hamilenin ve lohusanın ona ihtiyacı var . İyi ki  seni tanımışım, bu sayede koca yürekli bir dost sahibi oldum.

Üçüncü kahraman ise ; Hikayenin güzel sonlanmasını sağlayan süper doktor  Opr.Dr.Emrah Kol. Bu zamana kadar gittiğim doktorlar içinde böyle bir doktor görmedim. Onu tanımak çok geç oldu ama  daim oldu. Keşke daha önce tanısaymışım  dedim .Detaycılığı ve samimiyeti ile bizi derinden bağladı.Doğum sonrası kontrolde ise söylediği şuydu ‘ ne olursa olsun ; sen,emre, afra ve ya annen herhangi biriniz bişey olursa her saat telefonum açık.Benim kolum uzundur haberim olsun.Bunu diyecek kaç doktor vardır acaba.Onun detaycılığı olmasaydı belki de bunları yazamıyor olurdum.

Eski doktorum Gökmen İyigün’e çok kızmıştım ama şimdi teşekkür edebilirim.Bir sürü belkiler yaşanabilirdi onunla. Epidural Normal doğumu destekliyordu.Migrenim olduğunu bilmesine rağmen meydana gelebileceklerden bahsetmemişti ve daha bir çok şey.Böyle sonlanmayabilirdi.
Sonuca bağlarsak Biz büyüdük koca bir aile olduk. Yapımda ve yayımda emeği geçen herkese teşekkürler  Şimdi fotoğraf geçidi. Zaman ayırıp okuyan herkese çok teşekkürler.

Sevgiler,

Çılgın Doktorum Emrah Kol.Bir tümör ameliyatına girerken.Sonuç elbette Emrah Kol kazandı.

Kızımla gittiğim son lansman.Bioderma Kahvaltısı :)


Hastane Kapımız 


 Babasının kopyası kızım :)

Büyük aşkım

Kızım ve ben 

Hastane çantamızda bioderma h2O da vardı.


Comments
13 Responses to “Kızımın Doğum Hikayesi - Büyük Kavuşma ”
  1. güz says:

    Hoşgelmiş Afra meleği
    Sağlıkla, sıhatle, sevgiyle analı babalı büyüsün
    Şansı bol, bahtı açık olsun.
    Nazar değmesin..
    Ben blogunu yeni bulmuştum ki sen anne olmuşsun çok sevindim..
    Hayırlı olsun...

  2. Leah says:

    Ay nasıl tombik, nasıl sağlıklı, nasıl güzel. Allah uzun ömürler, sağlıklı ömürler nasip etsin hepinize. İyi ki doğmuş fıstık.

    Hamilelik sürecinde doktorun, çevrenin ne kadar önemli olduğunu buram buram yaşamışsınız. Ama sonunda böyle şahane bir evlata kavuşmanın değeri paha biçilemez eminim.

    Kocaman mutluluklar dilerim size.

  3. @güz : Çok teşekkür ederim :) Bu sıralar anne blogu oldum :) Zamanla devam edeceğim.

    @leah : Çok teşekkür ederim canım benim.Kesinlikle paha biçilemez çok haklısın.Allah sana da nasip etsin canım.

  4. Melal says:

    Okurken gözlerim doldu bir an kendimi 2010 yılında hamilelik ve doğum sürecinde buldum.
    Doktor inanılmaz önemli, doktora güvenmek, inanmaz ve en önemlisi sana destek olması en önemlisi diye düşünüyorum.
    Bende doktorumdan çok memnun kaldım 2009 yılında talihsiz bir olayla 10 haftalık hamileyken bebeğimi kaybetmiştim.
    O zamanda doktorum aynıydı oğlumuda aynı doktorla dünyaya getirdim.
    Alerjik astım hastası olmamdan ötürü spinal sezaryenle doğum yaptım.
    Herşey o kadar şahaneydi ki anestezi doktorum, doğum doktorum, ekibi beni doğum yapıyormuşum gibi hissetirmediler.
    İyi bir doğum kesinlikle çok önemli zor ve sıkıntılı bir hamilelik ve sonrasında sarsıcı bir doğum insanın psikolojisini inanılmaz bozabiliyor.
    Allah tüm anne adaylarına sağlıkla bebeklerini kucaklarına almalarını ve güzel bir doğum yapmalarını nasip etsin.:)

  5. o fotograf gerçekten doktorun kendisine mi ait diye verdiğin linke tıkladım. gerçekmiş yaa:) böyle doktor mu olur motorcu-dövmeci vs desek daha doğru:)

    her şerde bir hayır var sözü doğrulanmış yine sende. ilk doktoru okurken gıcık olmuştum.versen gırtlağına yapışırdım o derece ama çılgın doktora vesile olmuş.

    kız da pek güzel maşallah. güzel üretim olmuş. tebrikler!:)

  6. kardelen says:

    bu kız babasının cidden kopyası olcak:) çok güzel yazmışsın ellerine sağlık

  7. yıldız says:

    ne güzel anlatmışsın dr değiştirmekle çok doğru bir seçim olmuş çok kızdım druna
    meşeğinle mutlu sağlıklı ve hayırlı bir ömrünüz olsun sevgili kocan ve senin;)
    sevgiler

  8. Ömürlü olsun inşallah. Allah analı babalı büyütsün ve sevginizi daim etsin inşallah. :)

  9. Canım benim, gözünüz aydın! Kızınız sağlıkla, analı babalı büyüsün inşallah. Sana geçmişler olsun. :)
    Bol uykulu, huzurlu, bol sütlü günler ve geceler diliyorum.
    Ben de senin gibi son haftalarda doktor değişikliği yapmıştım, çok iyi anlıyorum seni. :)
    Sana verebileceğim en önemli tavsiye -biliyorsundur, duymuşsundur ama- gece/gündüz farkını şimdiden öğretmen... Gerçekten hayat kurtarıcı bir püf nokta!
    Güzeller kızını kokluyor, seni öpüyorum. (Maşallah!)
    Sevgiler,
    Tannesi

  10. Ay bir çırpıda okudum Allah analı babalı büyütsün. Sağlıkla mutlulukla dolu bir ömrünüz olsun. Afra bebişle ilgili diğer yazılarını da bekliyorum :)

  11. Canımm bu yazıya kocaman bir nazar boncuğu yakışır vallahi maşşallah,nasıl güzel.İnşallah kaderi de çok güzel olur. Bu arada eşinle mutluluğunuz hiç bozulmasın yavrunuzla nasıl güzel bir aile olmuşsunuz,maşşallah.Hiç yeni doğurmuş gibi değilsin,inceciksin.Eee böyle güzel anneden böyle bebiş çok normal :)Kucak dolusu sevgiler <3

  12. Canım, Allah bağışlasın kızını:=) yalnızzz offf çok üzüldüm son anda yaşadıklarına, ama her ne yaşandıysa bitmiş. Sağlıkla çocuğunu kucağına almışsın ya gerisini boşver...
    bana da beklerim, sevgilerle...

  13. Adsız says:

    Ah o Gokmen yokmu o Gokmen fırtına Gokmen lakabı beni paramparça edip yamalamis iki kez sesezeryanin diye söyledi bebeğim ben doguma girdikten bes yada on dk icinde gelmiş ben ise tam uç buçuk Ssaat sonra Çıkabildim Dr bey çok zor temizliyebildim elimden geldigi kadar düzeltmeye çalıştım ama çok iyi durumda deil karnın ve bir daha dogum deil karnından geçirebileceğin bı operasyonda Dr una durumunu anlatve uyar diye söyledi ve ben üniversitede bir hocaya yaptırdım doğumumu hocayla birlikte doguma giren bütün asistanlarda söyledi aynı şeyi sen kendine naptirmissin öyle bidahada sakın doğurma aman aman doktorbey düzeltmeye çalıştı ama karnının durumu çok kötü dediler sanki 5. Sezeryanin dediler bende dedim hasta masum sucu günahı olmadan önce Allaha sonra siz doktor lara emanet ediyor kendini yoksa ben ameliyatta. Baygin kendimden habersiz yatıyorum megerse bizim fırtına Gokmen biçmiş vede tegellemis benim kızım şimdi 21 aylık ve odoktor yüzünden kardesi olamayacak bebeğimin :(

Etiketler

Afra (1) Alışveriş (100) Alix Avien (5) Allık (13) Amway (1) Ataşehir Şifa Hastanesi (1) Avon (7) Aydınlatıcı (2) Ayın ürünleri (2) Basın Bülteni (49) BB Krem (2) Bebeğim (2) Bebeğinizin İlk Yılında Sizi Neler Bekler (1) Bebek bakım (1) Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler (2) Ben Nye (5) Benefit (9) BenMODA (1) Bioderma (4) Biten Ürünler (2) Blog (1) Blog Rehberi (1) Bourjois (1) Braun (1) Bronzlaştırıcı krem (1) Bumerang (9) Ceren Dural (1) China Glaze (1) Cilt Bakımı (9) Circle Lens (1) Clinique (5) Çatlaklar (1) Çizimler (2) Çocuk bakımı. (1) Çocuk Gelişim Kitapları (1) Daire Lens (1) DIY (1) Dior (2) Diyet Günlüğüm (2) Doğal Makyaj (9) Doğum Destekçisi (1) Doğum Günü (1) Doğum Hikayesi (1) Doula (1) Down Under Natural's (1) Dönem Makyajı (5) Duyuru (1) Düğün (1) Eba Design (2) Ebru Kart (1) Efekt Makyaj (14) Elca Kozmetik (1) Elf (7) Elseve (1) Emrah Kol (1) Esra Tarhan (1) Essence (1) Evlilik Yıldönümü (1) Eyeliner (2) Far/Eye Shadow (6) Fırsatlar (1) Fikri Mühim (1) Flormar (6) Fondöten (9) Fotoğraf Makyajı (1) Gabrini (2) Garnier (1) gebelik (2) Gebelik Günlüğü (8) gece makyajı (22) Gelin Makyajı (17) Gelin Saçı (12) Gelinlik (3) Glossy Box (1) Golden Rose (6) Gorgeous (1) Göz Bazı (3) Göz Makyaj Temizleyici (2) Göz Makyajı (36) Gözenek Küçültücü (2) Gratis (2) Günlük makyaj (32) Günün Ojes (1) Günün Ojesi (6) Günün Yorumu (6) Hamilelik (5) Hediye (8) İndirim Haberleri (1) İndirimler (1) İndirimlr (1) İnglot (2) Kapatıcılar (3) Karşılaştırma (1) Kaş (1) Kaş Bakımı (1) Kaş Kalemi (1) Kiprik Uzatma (2) Koleston Köpük Boya (2) Konsept Çalışması (1) Kozmetik Kutuları (7) Köpük Boya (1) Köpük Jel (1) Krem Allık (3) Kryolan (3) Kulis Makyaj (7) Kurs (10) L.A.Colors (3) L'oreal Türkiye (2) La Roche-Posay (1) Lansman (1) Lensmakyaj (1) Lila Kutu (4) Lip Balm (1) Lumigan (4) Luxybox (5) Mac (10) Make Up For Ever (5) Makyaj Bazı (4) Makyaj Fırçaları (7) Makyaj Malzemelerim (2) Makyaj Masası (1) Makyaj Sabitleyici (1) Makyaj Temizleyici (3) Makyaj Tüyoları (1) Makyaj Videoları (10) Markafoni (1) Maskara (6) Maybelline (3) Mim (1) Mind (1) Nars (4) Nimo Stylo (1) Nivea (1) No7 (1) Oje (32) Olay (1) Onlineeczanem (1) Oriflame (2) Özel Gün (1) Parti (1) Pastel (6) Pata Krem (1) Pin-Up (1) Plastik Makyaj (4) Pudra (4) Raid Oda Spreyi (1) Renkli Nemlendirici (1) Rimel (6) Rossman (1) Ruffles (1) Ruj (9) Sabitlayici (1) Saç Aksesuarı (4) Saç Bakımı (3) Saç Boyası (3) Saç Maskarası (1) Saç Modelleri (3) Sephora (9) show makyajı (13) Sigma (4) Skindinavia (1) Solaryum (1) Syoss (1) Şampuan (2) Şenay Korgül (1) T bölgesi Bantları (1) Temizleme Jeli (2) Tesettür Gelin Başı (1) Tesettür Gelin Makyajı (1) Tester (1) The Balm (1) The Body Shop (1) They're Real Maskara (1) Transpran Pudra (2) Urban Decay (1) VanilyaClub (1) Vip Dükkan (1) Watsons (2) Weight Watchers (1) Weight Watchers Beslenme Programı (1) WEkran (1) Workshop (1) Yanık Makyajı (2) Yarışma (9) Yaşlandırma Makyajı (3) You Rebel (1) Yüz Fırçası (1)